Destinační management

Destinační management Máchův kraj je zapsaný spolek, jehož cílem je spolupráce podnikatelů, obcí a dalších subjektů za účelem rozvoje udržitelného cestovním ruchu v turistickém regionu Máchův kraj. Spolek je oficiální oblastní organizací destinačního managementu s certifikací od České centrály cestovního ruchu CzechTourism.
Mezi hlavní činnosti patří především společný marketing turistické oblasti, tvorba a prezentace společné nabídky turistických produktů, podpora informačních center v oblasti a management destinace s důrazem na zvyšování kvality vzájemné spolupráce.
Vize pro turistický region Máchův kraj:
- Máchův kraj je konkurenceschopná atraktivní turistická destinace se silnou jednotnou značkou, která je milá a pohostinná vůči návštěvníkovi. Návštěvník se tu na jedné straně cítí „jako doma“ (pohodlí, autenticita), na druhé straně může prožívat různorodou paletu zážitků se svými blízkými a přáteli.
- Nabídka turistických produktů staví na přírodním a kulturním bohatství regionu a podtrhuje neopakovatelné romantické kouzlo tohoto kraje, které bylo v minulosti inspirací mnoha básníkům, spisovatelům, filmařům a dalším umělcům.
- Turistická oblast Máchův kraj má stabilní destinační management, který řídí společné aktivity v oblasti cestovního ruchu, a funkční partnerskou síť. Destinační management Máchův kraj je silným a spolehlivým partnerem pro ostatní regiony nejen v Libereckém kraji. Aktivně se se zapojuje do rozvoje cestovního ruchu na úrovni kraje.
- Rozvoj cestovního ruchu v Máchově kraji přináší regionu benefity na úrovni sociální, ekonomické a environmentální: a) ekonomické – nové pracovní příležitosti, zlepšení možností pro podnikání, zvýšení kupní síly, rozvoj řemesel a služeb; b) sociální – zlepšení infrastruktury, vybavenosti a úrovně veřejných služeb, oživení místních tradic, zvýšení kvality života a životní úrovně místních obyvatel; c) environmentální – zvýšení odpovědnosti návštěvníků k přírodě, zlepšení ochrany životního prostředí při využívání přírodního, kulturního a historického potenciálu destinace při tvorbě produktů cestovního ruchu
Způsob řízení spolku:
Hlavními orgány spolku jsou členská schůze, správní rada a předseda správní rady, který je statutárním orgánem spolku. Členská schůze je nejvyšším orgánem spolku a schází se min. jednou ročně. Kompetence jednotlivých orgánů je uvedena ve Stanovách spolku.
Složení správní rady:
- Petr Hozák - předseda správní rady, ředitel organizace KulturaDoksy.cz
- Ing. Eva Burešová - starostka města Doksy
- Ing. Karel Schreiner - starosta obce Jestřebí
- Mgr. Lenka Mrázová - ředitelka Národního geoparku Ralsko
- Ing. Petr Kubíček - předseda správní rady Podralský nadační fond
3K platforma - Kooperace, Koordinace, Komunikace:
V rámci výkonu destinačního managementu funguje pracovní skupina MARKETING, která je tvořena pracovníky informačních center Máchova kraje, zástupci významných turistických cílů a podnikatelských subjektů. Členové Marketingové skupiny se schází pravidelně několikrát za rok a společně připravují provázanou turistickou nabídku a zajišťují její propagaci a prezentaci. Více o skupině se dozvíte ZDE.